UA | EN

Ще під час Другої Вітчизняної Війни в Радянському Союзі почала відроджуватися будівельна індустрія. Незважаючи на те, що військові дії тривали, в окремих регіонах вже повним ходом йшли роботи по спорудженню нових будівель. Щоб прискорити процес, потрібна була якісна техніка, яка могла б швидко доставляти матеріали.
Першими зреагували керівники Ярославського Автомобільного Заводу (ЯАЗ). Саме в 1944 році був розроблений план виробництва першого самоскида, який вже через рік під назвою ЯАЗ-205 колесив по дорогах держави.
З огляду на успіх, який був досягнутий, ЯАЗ удостоївся честі виготовляти важкі 3-вісні вантажівки 210-ї моделі. Виробництво самоскидів було доручено молодому автозаводу в Мінську, який тільки відкрився. 7 листопада 1947 р. спустилися з конвеєра перші 5 нових самоскидів МАЗ-205а, а через п’ять років — і дебютні тягачі МАЗ-205Б.
Сконструйовані вони були на платформі бортових моделей МАЗ-200. Зовнішньою відмінністю мінського MAZ від ярославського стала радіаторна решітка з вертикальними брусами, а на кришці капота був відсутній символ Ярославля — ведмеді. Їх замінила стильна зубра, яка стала символом Мінського Автомобільного Заводу на довгі роки.
Були і технічні відмінності самоскидів МАЗ-205А від ЯАЗ. Особливо виділялися єдиний карданний вал, яких в Ярославлі було два, а також підвищена вантажопідйомність техніки. На перших порах, більшість елементів замовлялися на заводі в Ярославлі, але з часом МАЗ відкрив власні цехи, на яких виготовлялися всі необхідні запчастини. З Ярославля продовжували поставлятися виключно дизельні двигуни.
Попит на самоскиди МАЗ-205A був колосальним. Тож не дивно, що левова частина випущених вантажівок МАЗ припала саме на самоскиди, які були потрібні будівельним компаніям по всій країні. Відновлення після військових дій проходило стрімко, і велику роль в цьому відіграли якісні автомобілі-самоскиди MAZ.
Рекордним для МАЗ-205А став 1964 рік, коли було продано понад 10 тисяч екземплярів. Вже тоді на заводі велися роботи по вдосконаленні моделі, і через два роки з конвеєра зійшов останній самоскид МАЗ-205А. Саме він красується на території прохідної Мінського Автомобільного Заводу, зустрічаючи співробітників підприємства, яке до сьогоднішнього дня вважається брендовим виробником вантажної техніки.